Meni
BREZPLAČNA poštnina za vsa plačila s kartico ali po predračunu. Za varnost naših poštarjev in zmanjšanju osebnih stikov, vas prosimo za izogib plačila po povzetju.
Logotip Soria NaturalŠt. izdelkov: 0 | Skupaj: 0,00 

Tesnoba v obdobju karantene

Marsikdo, ki do sedaj še ni poznal tesnobnih občutkov, se zdaj, v obdobju karantene prvič sooča z njimi. Telesne in vedenjske spremembe, ki jih doživljamo ob tesnobi, so podobne odzivu na stres, a običajno bolj izrazite.

Kako prepoznamo anksioznost ali tesnobo?

V času karantene, ko veliko več časa preživimo z družinskimi člani na omejenem prostoru, je še toliko pomembneje hitro prepoznati telesne in vedenjske spremembe pri sebi ali drugih, da bomo lepše in mirneje preživeli te težke čase. Da je težava aktualna, kažejo tudi podatki iskanj  besede “tesnoba” na Google Trends. V primerjavi z istim obdobjem lani, se je v začetku marca skoraj za 50% povečala količina iskanj.

Skozi katere simptome se kaže anksioznost?

Na telesni ravni se simptomi tesnobe kažejo kot:
• razbijanje srca, bolečine v prsih,
• težko dihanje,
• suha usta,
• vrtoglavica,
• prekomerno potenje,
• občutek kepe v želodcu, bolečine v trebuhu,

Na ravni čustev se anksioznost  kaže kot:
• vznemirjenost,
• občutki ogroženosti,
• lahko tudi strahu in panike.
• Oseba lahko neprestano razmišlja o neki temi (npr. koliko je že okuženih, kako hitro se širi virus) in o tem, da je ne more obvladovati. Lahko razmišlja ali govori: »Preveč imam že teh misli, še zmešalo se mi bo.«

Anksioznost ali tesnoba je motnja, h kateri je potrebno pravilno pristopiti. Če se ne lotimo reševanja, tesnobo sproža vedno več stvari in situacij, kar bolj in bolj otežuje življenje.

Zakaj se pojavijo občutki anksioznosti oziroma tesnobe?

V tem izrednem obdobju, ko imamo zmanjšan občutek nadzora nad situacijo in ko pogosteje kot sicer spremljamo opozorila medijev in strokovnjakov, ko število obolelih in umrlih narašča, ko gledamo novice iz bolj ogroženih držav, ko je omejena zaloga zaščitnih sredstev… se skrbi nehote povečajo.
Večina bo te občasne tesnobne občutke premagala s pogovorom z bližnjo osebo ali z racionalnim razmislekom o dejanskih tveganjih. Pri blaženju takih občutkov tesnobe, ki so odraz trenutnega stanja, bo najbolj zaleglo, če si pripravite ukrepe s katerimi boste zmanjšali negativne zunanje vplive in ponovno dobili občutek moči in zaupanja. Po domače, da ponovno »vzamemo vajeti v svoje roke«. Na primer: hrano naročimo v spletni trgovini, sami pečemo kruh, zašijemo masko, pripravimo domače razkužilo, če ga ne moremo kupiti…

O bolezenski tesnobi ali anksioznih motnjah govorimo, ko tesnoba traja več kot dva tedna ali pa je motnja tako močna, da osebo moti pri vsakodnevnih obveznostih in navadah. V tem primeru poiščemo strokovno pomoč.

S katerimi ukrepi lahko zmanjšamo občutke anksizonosti oziroma tesnobe?

S pomočjo gibanja

Telovadba doma in sprehodi v naravi (ohranjamo primerno razdaljo do drugih ljudi). … Pri telovadbi se sproščajo endorfini, hormoni povezani z dobrim počutjem. Pomaga nam odvrniti misli od skrbi. Med gibanjem globje dihamo, kar pomaga pri sproščanju. Opazovanje narave med sprehodom umirja misli in vrača dobro voljo. Na sprehodu ne premlevajte vedno istih misli, osredotočite se na opazovanje rožic, poslušajte ptičke, glejte cvetoča drevesa.

Dihalne vaje

Pravilno dihanje je zelo koristno za zmanjševanje tesnobnih občutkov. Dihajte počasi in globoko, s trebušno prepono. Ne samo z zgornjim delom pljuč. Pri dihanju je pomembno, da dihamo sproščeno in da se ob vdihu trebuh napolni z zrakom in ob izdihu izprazni. Mehko gibanje s pozornostjo usmerjeno na dihanje, nas lahko pomiri. Na spletu najdete veliko posnetkov vodenih vaj dihanja za sproščanje.

S hidroterapijo

voda je koristna za sprostitev in lajšanje stresa. Sprehod ob reki, morju ali jezeru pomirja. Tudi v domači kopalnici si lahko pripravimo sproščujoče vzdušje. Uporabimo nežno svetlobo, dišeče svečke, sproščujočo glasbo in si pripravimo toplo kopel z eteričnimi olji ali kopalnimi solmi. Nežna masaža z eteričnimi olji sivke ali pomaranče sprosti in pomirja.

Pomagala bo tudi uravnotežena prehrana, brez veliko sladkarij, alkohola, tobaka, kave in poživljajočih napitkov.*

Zdravilna pasijonka in njena vloga pri pomirjanju tesnobnih občutkov

Zdravilna rastlina, ki učinkovito pomaga pri umirjanju tesnobnih občutkov je pasijonka.
Pasijonka prispeva k sproščanju in k mirnemu počitku in spanju.
»Nekdanja nemška komisija E je v monografiji, ki so jo izdali leta 1985, zapisala, da lahko cvet pasijonke uporabljamo pri anksioznosti«**, »nervozi in nemiru«***

Prav tako tudi v The British Herbal Compendium navajajo pomirjevalno in anksiolitično delovanje pasijonke. V praksi je že dolgo poznano pomirjevalno delovanje pasijonke in tudi klinične študije to podpirajo: pasijonka je pomirjevalo za centralni živčni sistem z anksiolitičnimi učinki (ESCOP, 1997; Newall et al., 1996)

Pasijonka se v tradicionalni medicine že dolgo uporablja za blaženje tesnobe. V dvojno slepi randomizirani študiji so primerjali učinkovitost ekstrakta zdravilne pasijonke z oksazepamom pri zdravljenju generalizirane anksiozne motnje.

Rezultati: ekstrakt pasijonke in oksazepam sta bila učinkovita pri zdravljenju generalizirane anksiozne motnje. Na koncu preizkusa med obema protokoloma niso opazili bistvene razlike. Oksazepam je pokazal hiter začetek delovanja. Po drugi strani pa se je pri osebah, ki so prejemale oksazepam, pojavilo bistveno več težav z zmanjšanjem opravilnih sposobnosti. Rezultati raziskave so potrdili, da je ekstrakt pasijonke učinkovita pomoč za obvladovanje splošne anksiozne motnje.****

Pri nas lahko v lekarnah in specializiranih trgovinah dobite ekstrakte pasijonke v tekoči obliki kot ekstrakt brez alkohola v kapljicah, v kapsulah in tabletah.

Ekstrakt pasijonke v kapljicah Soria Natural priporočamo ker:

• Imamo dobre povratne informacije uporabnikov.
Ne vsebujejo alkohola, glutena, sladkorja, sladil, konzervansov, barvil.
Tekoča oblika je telesu takoj na voljo in omogoča kar 95% absorpcijo.
Ugodna cena. Pasijonka XXI kapljice brez alkohola Soria Natural so le 10,95 eur. Pri plačilu s kartico ali po povzetju vam jih pošljemo na dom brez stroškov poštnine.

 

Viri:
*Agenda operativa, medicinski oddelek Soria Natural, dr. Isabel Molinero, dr. Estrella Gascon, 2014
**Sodobna fitoterapija, dr. Samo Kreft in dr. Nina Kočevar Glavač, SFD, 2013
*** http://cms.herbalgram.org/expandedE/Passionflowerherb.html?ts=1585566633&signature=19e6ff60bd0ab49728372da4fb08f514
****https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1046/j.1365-2710.2001.00367.x

Deli na

Sorodni članki