soria-natural
BREZPLAČNA poštnina za vsa plačila s kartico ali po predračunu.
soria-natural Št. izdelkov: 0 | Skupaj: 0,00 

Driska

soria-natural

Pri driski ali diareji gre za prebavne motnje, pri katerih opazimo nenadno povečanje pogostosti odvajanja blata, večji volumen ali bolj tekočo konsistenco kot pri običajnem blatu.

Akutna driska običajno ne traja več kot 10 do 15 dni.

V primerih, ko traja dlje od 4 tednov govorimo o kronični driski. V tem primeru je driska običajno simptom druge presnovne motnje, na primer: celiakije, intolerance na laktozo, vnetne črevesne bolezni in podobno.

Kateri simptomi spremljajo drisko?

Drisko lahko spremljajo slabost, bruhanje, trebušni krči, napihnjenost, splošno nelagodje, mišična oslabelost.

Pri majhnih otrocih, starejših osebah in pri kroničnih bolnikih lahko driska hitro vodi v dehidracijo.

Kaj povzroča drisko?

Vzroki za drisko so različni. Vzrok za najpogostejšo obliko, torej za akutno drisko, so virusi, bakterije ali paraziti, ki jih je vnesemo z zaužitjem okužene vode ali hrane.

Taka driska je nalezljiva in se prenaša s telesnimi stiki, slabo umitimi rokami po uporabi toaletnih prostorov in podobno.

Drisko lahko povzročijo tudi določena zdravila, ko so nekateri antibiotiki.
Pogost vzrok za drisko so toksini iz hrane (najdemo jih v školjkah, gobah).
Drisko prav tako povzročajo nekatere kronične bolezni ali čustveni stres.

Splošni ukrepi za blaženje težav pri driski:

Pri akutni driski je prvi in najpomembnejši ukrep nadomeščanje vode in drugih elementov, ki jih izgubljamo zaradi redkejšega blata in pogostejšega odvajanja.

  • V prvih urah (4-6 pri otrocih in v 12 urah pri odraslih) je pomembno pogosto in po požirkih piti dovolj tekočine. Priporočamo rehidracijske soli, ki jih lahko kupite v lekarnah ali alkalno limonado. Pijete lahko tudi zeliščne čaje z adstingentnim delovanjem.
  • Priprava alkalne limonade: v 1 liter ustekleničene kuhane ali mineralne vode dodajte sok 2 ali 3 limon, pol čajne žličke soli, polovico žličke sode bikarbone in dve žlici sladkorja.
  • Ko se stanje izboljša, postopoma začnite uvajati tudi druga živila. Najprej riževo ali korenčkovo vodo, nato kašo. Postopoma pa lahko dodate kuhan riž, kuhan korenček, krompir, jogurt, toast, kuhan piščanec ali ribe, kuhano olupljeno jabolko, naribano jabolko z limoninim sokom, banano, kutine. Tako postopoma preidete iz dietne do običajne hrane.
  • Uživanje mleka in sira ni priporočljivo. Mlečno-kislinske bakterije v jogurtu ali v prehranskih dopolnilih pomagajo vzdrževati ravnovesje črevesne flore.
  • V času trajanja driske ne jejte listnate zelenjave (solate, špinače, blitve …) ali polnozrnatega kruha, saj lahko delujejo odvajalno.
  • Prav tako se izogibajte sladkarijam (pecivo, pecivo, čokolada), zelo hladnim ali gaziranim pijačam.
  • Med celotnim uvajanjem do normalne prehrane nadaljujte s pitjem rehidracijskih soli, alkalne limonade ali čajev.
  • Če v blatu opazite kri ali imate povišano telesno temperaturo, se posvetujte s svojim zdravnikom.

Za preprečevanje pojava driske so najboljši natančni higienski ukrepi:

  • skrbno umivanje rok pred pripravo hrane in po uporabi toaletnih prostorov.
  • Vso zelenjavo, še posebno tisto, ki jo uživate surovo, temeljito operite v pitni vodi.
  • Na potovanjih, še posebej poleti, bodite previdni pri izbiri hrane: predvsem pri omakah, majonezi, sladoledu, ledenimi kockami iz vode iz pipe….
Deli na

Sorodni članki

Nina iz Soria Natural
Potrebujete pomoč?
soria-natural
X
X Spletno svetovanje
soria-natural soria-natural
Nina ali Boris
vam bova takoj priskočila na pomoč
Potrebujete več informacij o svojem naročilu ali želite svetovanje pri nakupu?
Svetovalka vam bo z veseljem pomagala z nasvetom. Prosimo vnesite telefonsko številko, na katero vas bo poklicala.
Potrebujete informacijo o vašem spletnem naročilu ali pomoč pri naročanju?
Vnesite 5-mestno številko vašega spletnega naročila.
Ne najdem naročila.
Prosimo opišite težavo z vašim naročilom.
Plačilo s kartico je neuspešno.
Kartično plačilo je neuspešno zaradi različnih razlogov. Preverite ali ste uporabili pravo plačilno kartico. Če ste presegli časovno omejitev, poskusite ponovno in v krajšem časovnem roku vnesite podatke. Če plačilo kljub temu ni uspešno, izberite plačilo po predračunu ali nas pokličite na 030 280 271.
Vaše naročilo je v obdelavi. Takoj ko se status naročila spremeni, vas bomo o tem obvestili po e-pošti. Če imate kakšna dodatna vprašanja, nas pokličite na 030 280 271.
Vaše naročilo je zaključeno in odposlano [date]. Če imate kakšna dodatna vprašanja, nas pokličite na 030 280 271.
Prosimo opišite težavo z vašim naročilom.