Meni
Logotip Soria NaturalŠt. izdelkov: 0 | Skupaj: 0,00 

Menstruacija (težave)

menstruacija_konopljika_pms

1. Odsotnost menstruacije – amenoreja

Pri primarni amenoreji dekle do 16.tega leta še nima menstruacije, običajno so vzrok spremembe v razvoju ali delovanju jajčnikov.
Pri sekundarni amenoreji gre za pojav, ko menstruacija izostaja tri ali več mesecev pri ženskah, ki so že imele redno menstruacijo. Vzrok so lahko spremembe v delovanju hipotalamusa, hipofize, jajčnikov ali maternice.

Pri hipomenoreji gre za šibko menstruacijsko krvavitev, ki traja nekaj ur ali en do dva dni. Med motnje v pogostosti krvavitve sodi oligomenoreja, ko se cikel podaljša in je menstruacijska krvavitev po več kot 35 dnevih od prejšnje.

2. Bolečine povezane z menstruacijo – dismenoreja

Lahko je primarna, od začetka menstrualnih ciklusov, in traja vse življenje. Običajno se izboljša po nosečnosti in v kasnejših letih. Bolečine nastanejo zaradi intenzivnega krčenja maternice. Vzrok je lahko neravnovesje med različnimi vrstami prostaglandinov, ki nadzirajo krčenje maternice.
Pri sekundarni dismenoreji, pa so bolečine lahko posledica bolezni: endometrioze, medenične vnetne bolezni, fibroidov, okužbe itd…

Občutek bolečine je kot krči v spodnjem delu trebuha, ki seva v hrbet in noge. Spremlja jo lahko slabost, driska in glavobol.

3. Nenormalna krvavitev iz maternice

Lahko gre za spremembe v količini krvavitve ali v predolgem trajanju, prepogostih menstruacijah…
Hipermenoreja je obilna, nenormalno močna menstruacija, ki traja do 7 dni.
Menoragija je obilna in podaljšana menstruacijska krvavitev, ki traja od 7-14 dni.
Polimenoreja je pogosta menstruacija s skrajšanimi cikli, ko si krvavitve sledijo na 21 dni.
Metroragija so neredne krvavitve, ki niso povezane z menstrualnim ciklusom. Predvsem pri najstnicah ali v obdobju menopavze.

Nenormalne krvavitve iz maternice so najpogosteje posledica sprememb na povezavi hipotalamus-hipofiza. Pri manjšem odstotku so vzroki v nastanku miomov, polipov, tumorjev.

4. Predmenstrualni sindrom PMS

Motnje PMS ženske opažajo 7 do 10 dni pred menstruacijo in izginejo kmalu po začetku menstruacije. Simptomi PMS: zadrževanje tekočine, porast telesne mase, otekanje nog, glavobol, bolečine v hrbtu, občutljivost dojk, živčnost, razdražljivost, čustvena nestabilnost, depresija, utrujenost, napenjanje v trebuhu, slabost in bruhanje. O vzrokih Malo je znanega o vzrokih, ampak očitno so povezani z nihanjem estrogena in progesterona med menstrualnim ciklom.

Splošni ukrepi za manj težav ob menstruaciji

Prehrana:

Čeprav se lahko motnje, povezane z menstruacijo posledica organskih ali hormonskih vzrokov, lahko zdravo prehrano in izbor določenih hranil in dodatkov, prispeva k izboljšanju simptomov.  Priporočljivo je uživanje sadja, zelenjava, stročnic (soja), rib, jajc in mleka in mlečnih izdelkov z nižjo vsebnostjo maščobe, oreščkov, polnozrnatih žitaric (kruh, testenine, riž).

Izogibajte se pretiranemu uživanju soli, saj spodbuja zadrževanje vode. Prav tako omejite pitje stimulacijskih pijač kot so kava, pravi čaj in pijač s kofeinom (kola), saj povečajo možnost nastanka krčev in bolečin.

V jedilnik dodajte živila, bogata s kalijem, ki preprečuje zastajanje tekočine v telesu: solata, krompir, paradižnik, beluši, banane, marelice, grozdje.

Razpoloženje uravnava hrana bogata s triptofanom: banane, kivi, kakav v prahu.

Redno jejte živila, bogata z vitaminom B6, ki zmanjša simptome PMS: orehi, polnozrnati oves, banane, avokado, melone, artičoke, brokoli, zelje. Vitamin B6 izboljšuje razpoloženje in ima vlogo pri nastanku hormona sreče, serotonina.

Rafinirane in predelane hrane bi morali uživati čim manj. Priprava hrane naj bo enostavna in okusna, brez mastnih omak, cvrtja, paniranja. Za boljši okus dodajte začimbe in limonin sok.

Gibanje:

Za izboljšanje simptomov naravna medicina svetuje zmerno in redno telesno vadbo, na primer plavanje, hojo, kolesarjenje… Pri redni vadbi v telesu nastajajo endorfini, snovi, ki povečujejo občutek dobrega počutja, sproščajo in imajo protibolečinski učinek.

Drugi naravni ukrepi, ki vam lahko pomagajo: glineni obkladki na področju trebuha, sedeče kopeli z vročo vodo, akupunktura, refleksologija, osteopatija.

Deli na