Meni
Logotip Soria NaturalŠt. izdelkov: 0 | Skupaj: 0,00 

Slabokrvnost – anemija

anemija_slabokrvnost_soria natural

Za slabokrvnost je značilno zmanjšano število rdečih krvnih celic (eritrocitov) ali hemoglobina, ali obojega, v krvi.

Rdeče krvne celice oskrbujejo telo s kisikom. Prenašajo ga do vseh telesnih celic. Kisik je znotraj rdečih krvnih celic vezan na hemoglobin.

Hemoglobin je krvno barvilo, ki se nahaja v rdečih krvničkah in omogoča prenos kisika iz pljuč v vsa tkiva pa tudi prenos ogljikovega dioksida iz tkiv v pljuča.

Slabokrvnost ali anemija je lahko posledica treh osnovnih vzrokov:

  • nezadostne proizvodnje rdečih krvnih celic v kostnem mozgu (pomanjkanje železa, aplazija kostnega mozga, nekatere kronične bolezni),
  • pomanjkanja folne kisline, vitamina B12,
  • hitre izgube ali uničenja eritrocitov (močna krvavitev, dolgotrajna šibka krvavitev, avtoimunske bolezni..)

Simptomi so odvisni od tega, kako je slabokrvnost nastala.

Pri akutni slabokrvnosti, na primer zaradi velike izgube krvi, se pojavi bledica, potenje, tahikardija in hipotenzija, kar lahko ogrozi življenje osebe.

Pri slabokrvnosti, ki se je razvijala postopoma pa  so najpogostejši znaki: bleda koža in sluznice, utrujenost, glavobol, tahikardija in pospešeno dihanje.

Bolniki tožijo zaradi hitre utrudljivosti, splošne nemoči, hitrega utripa srca, težke sape, šumenja v ušesih, zaspanosti, otežene koncentracije, prebavnih težav, spolne nemoči, motenj menstrualnega ciklusa. Te težave so splošne in prisotne pri vseh vrstah anemije, ne glede na vzrok.

Splošni ukrepi

  • Najprej je potrebno poiskati vzrok slabokrvnosti. Za opredelitev vrste slabokrvnosti je potrebno opraviti laboratorijske preiskave.
  • Prehrana igra ključno vlogo, saj mora zagotoviti potrebna hranila za proizvodnjo eritrocitov. Vsebovati mora železo, vitamin B12, folno kislino, baker in kobalt.
  • Vključuje naj raznolike jedi iz vseh skupin: meso, zelenjava, morski sadeži, jajca, ribe, oreški, listnata zelenjava in sadje.
  • Cvetni prah je lahko zelo koristen dodatek.
  • Spremljati in po potrebi uredite stanje črevesne mikroflore.

Slabokrvnost zaradi pomanjkanja železa:

Uživajte živila, ki so dober vir železa: meso (jetra, šunka, konjsko meso, perutnina, teletina, jagnjetina), školjke in ribe. Železo iz mesa in rib se lahko neposredno vsrka v kri. Absorpcijo lahko zmanjša kalcij, vendar le v manjši količini. Priporočamo uživanje različnih vrst mesa in rib.

Živila, ki so dober vir nehemske oblike železa: leča, čičerika, blitva, špinača, divji šparglji, brokoli, vodna kreša, rdeča pesa, peteršilj, pistacije, mandlji, lešniki, žita, fige in suhe slive. Ta oblika železa ima slabšo absorpcijo,  vendar jo lahko izboljšate, če jih jeste v kombinaciji z vitaminom C (kivi, jagode, citrusi), živalskimi beljakovinami in naravnimi kislinami (jabolčna, citronska, jantarna kislina). Obenem se je potrebno izogibati uživanju živil, ki vsebujejo fitinsko kislino (ki se nahaja v zunanji ovojnici žit), oksalat (čaj, krompir, kakav, instant kava, špinača, pivo, tofu, arašidi, rabarbara), polifenole (vino, zeleni čaj), saj lahko zmanjšajo absorpcijo železa.

Zdravila, ki vplivajo na slabšo absorpcijo železa: antacidi (za zniževanje želodčne kisline), penicilin, tetraciklini. Preveriti je potrebno ali ni morda prisotna okužba s Helicobacter pylori, ki včasih povezuje obe patologiji. Ko bakterijo izkoreninimo, opazimo, da je tudi anemija popravljena.

Slabokrvnost zaradi pomanjkanja vitamina B 12:

Večina anemij zaradi pomanjkanja vitamina B 12 je posledica nezmožnosti črevesne absorpcije. Zdravljenje poteka z intramuskularnim dodajanjem navedenega vitamina.

Slabokrvnost zaradi pomanjkanja folne kisline:

  • Živila, ki so dober vir folne kisline: temno listnata zelenjava (še posebno surova ali čisto malo pokuhana, ker se večina folne kisline na toploti uniči. Blitva, špinača, rdeče zelje, zelje, brstični ohrovt, avokado, peteršilj, žita, šparglji, fižol, grah, lešniki in mandlji, fermentirani siri, pšenični kalčki, pivski kvas.
  • Priporoča se pitje sokov iz špinače, korenja, redkve z dodatkom cvetnega prahu, pivskega kvasa in melase iz sladkornega trsa.
  • Pojejte najmanj 2-4 sadeže dnevno. Največ folne kisline vsebujejo jagode, maline, pomaranče, mango, melona, banane in kivi.
  • Določena zdravila lahko vplivajo na slabšo absorpcijo folne kisline; colestiramin, sulfasalazin, metotreksat, kontracepcijske tablete.
  • Tudi alkohol zmanjša absorpcijo folne kisline, zato se ga raje izogibajte.
Deli na