Meni
Logotip Soria NaturalŠt. izdelkov: 0 | Skupaj: 0,00 

Zaprtje

zaprtje_artičoka

Zaprtje ali zapeka je motnja, pri kateri pride do zmanjšanja normalne frekvence izločanja blata. Blato je običajno trdo in suho, zato je odvajanje pogosto boleče. Zaprtje je ena od najpogostejših težav povezanih s prebavo.

Kakšna je normalna pogostost odvajanja blata?
Razlikuje se od osebe do osebe. Na splošno pa velja za normalno odvajanje od 2 do 3-krat na dan pa vse tja do 3-krat na teden. Redno, vsakodnevno odvajanje je boljše za zdravje in počutje.

Vzroki za zaprtje:

  • največkrat je vzrok slaba prehrana s premalo vlaknin (preveč mesa in predelane hrane) in premalo tekočine.
  • sedeč način življenja,
  • spremembe v ustaljenem urniku, potovanja,
  • če ne gremo na stranišče takoj, ko začutimo potrebo,
  • zloraba odvajal,
  • uporaba nekaterih zdravil (antihipertenzivi, protivnetna zdravila, antidepresivi, železo…).
  • Zaprtje je lahko povezano tudi z nekaterimi boleznimi prebavil kot je rak debelega črevesja, razdražljivo črevesje, hipotiroidizem, nevrološke bolezni.
  • Pogosto pa je tudi v nosečnosti.

Simptomi zaprtja:

  • občutek polnosti,
  • napenjanje,
  • občutek nepopolne izpraznitve,
  • glavobol,
  • slab zadah.

Splošni ukrepi za lajšanje zaprtja:

  • Hrana bogata z vlakninami: vsak dan jejte zelenjavo, po možnosti surovo, neolupljeno sadje, polnozrnata žita in kruh.
  • Pitje veliko tekočine, med 1,5 do dva litra na dan. Predvsem vodo, lahko pa deloma tudi sokove, čaj, juho.
  • Jejte počasi in hrano temeljito prežvečite. Pri vseh obrokih se držite rednega urnika.

Kako si lahko pomagate sami doma?

  • Zjutraj na tešče popijte 1 žlico olivnega olja.
  • Zvečer namočite 4-6 suhih sliv v kozarcu vode. Naslednje jutro pojejte namočene slive in popijte vodo.
  • Zvečer namočite 2 žlici lanenih semen v kozarcu vode. Naslednji dan jih pojejte. Pripravite si lahko tudi kombinacijo suhih sliv in lanenih semen.
  • Zjutraj na tešče popijte kozarec tople vode z limoninim sokom in žlico olivnega olja.
  • Poskrbite, redno vadbo: hoja, plavanje, kolesarjenje …
  • Pojdite na stranišče takoj, ko začutite potrebo po odvajanju.
  • Razvijte navado. Poskusite iti na stranišče vsak dan ob določenem času, brez priganjanja. Nekaterim najbolj odgovarja zjutraj, drugim pa po obroku.
  • Odvajal, ki delujejo tako, da dražijo črevesje, ne uporabljajte prepogosto in ne za daljši čas. Le v primerih, ko gre za akutno težavo in več dni niste šli na blato.
Deli na