Meni
Logotip Soria NaturalŠt. izdelkov: 0 | Skupaj: 0,00 

Katera hranila stres neusmiljeno odžira in povzroča nespečnost?

stres_hrana_soria_natural

Preveč stresa celicam neusmiljeno odžira vitamine, elemente v sledeh in beljakovine.

Po večerji, bogati z vitamini in beljakovinami – gradniki za živčevje in srečo,  se zjutraj zbudimo  dobre volje. Če  smo nato celo jutro izpostavljeni stresu, ko hitimo v službo, ko zvonijo telefoni in ko roki pritiskajo…, se zaloge hranil izpraznijo in že dopoldne se pojavi malodušje in obup.

Če nam primanjkuje varovalnih vitaminov A, C in E, prosti radikali oksidirajo občutljive maščobne kisline. Receptorji živčevja za hranila, hormone ali živčne peptide se zamašijo. Posledice so napetost, razdražljivost in raztresenost.

Iz utrujenosti – v nespečnost

Tako se razvije stalno prisotna utrujenost, ki tudi ponoči preprečuje, da bi se dobro naspali in spočili.

Izgradnja stresnega hormona kortizola podivja in ves čas živimo v nekakšnem kaosu. Le misli se stežka prebijajo od ene živčne celice do druge. Opisani procesi potekajo v našem telesu neodvisno od naše volje. Na to zavestno ne moremo vplivati. Lahko pa vplivamo na to, kaj vnašamo v telo s hrano.

Če se želijo malodušni ljudje s pomočjo vitaminov in drugih bioloških snovi sprostiti in osrečiti, morajo najprej pomiriti živčevje, nato pa ga napolniti s hormoni sreče.

Pomirimo živčevje

Najpomembnejše hranilo za živčevje je lecitin. Kaj bomo jedli, da ga bo naše telo tvorilo?

  • sončnična semena,
  • pšenične kalčke,
  • pivski kvas,
  • melaso,
  • rumenjake,
  • jetra (ekološko meso),
  • doma zmleto polnovredno zrnje in agrume.

Jedilnik za dobro voljo – pri depresijah:

5 manjših z beljakovinami polnih obrokov (tofu, jajca, ovčji in kozji sir, puran, piščanec), ki jim vsakič dodamo veliko vitamina C, da se v možganske in živčne celice načrpa dovolj psihičnih beljakovinskih surovin. Dodatek limoninega soka je še posebno pomemben po 35 letu starosti, ko se zmanjša količina solne kisline v želodčnem soku in zato slabo izrabljajo beljakovine. Za dobro voljo je pomemben tudi magnezij, ki ga veliko vsebuje temnozelena zelenjava in mangan, element v sledeh, ki je v polnozrnatih žitih, tofuju, oreških, semenih rumenjaku in zeleni zelenjavi.

Zajtrk:

  • rezina puste gnjati in pustega sira; skuta ali piščančja solata
  • sadna solata in sveže iztisnjen limonin sok

Za malico si privoščimo krepčilni napitek, ki nam zagotovi energijo:

  • Avokadov napitek: v mešalniku zmešajmo avokado, polovico jabolka, 5 žlic limoninega soka, pol pomaranče, mini ščepec soli.
  • Orehovo mleko: o,5 l mleka (lahko rastlinskega), rumenjak, 50 g orehov, žlica rozin , 3 žlice medu. Zmiksamo in popijemo  Jajce mora biti popolnoma sveže. Napitka  ne shranjujemo za kasneje.
  • Jagodni napitek: po 50 g malin, ribeza, jagod, grozdja, borovnic v mešalniku zmešamo z limoninim sokom in medom.

Glavni obrok:

  • tofu ali riba s špinačo in brokolijem, krompir,  motovilec v solati

Večerja:

  • pri depresivnih motnjah ogljikove hidrate izpustimo in pojemo velik krožnik presne hrane s puranjim zrezkom, posuto z oreščki.

Večerja pri nespečnosti:

  • “sladkaj si čaj, če iščeš spanec” je kitajski pregovor, ki drži. Hitra razgradnja glukoze v sladkorju, medu ali testeninah nam pomaga zaspati. Seveda ne smemo pretiravati, žlička ali dve sta dovolj.
  • Vitamin B6, C in magnezij pa moramo vzeti že dopoldne, da pripravimo telo na nočno spalno presnovo.
  • Kdor težko zaspi, naj obratno kot pri depresijah, zvečer poje testenine, beljakovinski obok pa zjutraj.

 

Vir: Klaus Oberbeil (2005) Z vitamini do zdravja. Prešernova družba.

Deli na